W przypadku szkody, która została zauważona podczas dostawy towaru – w obecności przewoźnika firmy kurierskiej priorytetem jest SPISANIE W JEGO OBECNOŚCI PROTOKOŁU SZKODY.
W przypadku gdy szkoda zostaje stwierdzona po odjeździe Kuriera – zgłoś zaistniałą sytuację na adres e-mail: kontakt@mmexpress.pl. Zrób zdjęcia uszkodzonej przesyłki, a następnie przejdź do formularza reklamacji.
Jeśli natomiast szkodę zauważymy po odjeździe kuriera, sytuację należy zgłosić na kontakt@mmexpress.pl lub na numer kontaktowy. Zamówimy kuriera, aby spisał protokół szkody, pomocnym będzie również wykonanie zdjęć uszkodzonej przesyłki, następną czynnością będzie złożenie reklamacji.
Prawo przewozowe określa, jak należy postępować w przypadku, w którym kurier dowozi do odbiorcy paczkę uszkodzoną. Dodatkowo takie sytuacje określają regulaminy poszczególnych przewoźników, ale należy pamiętać, że Prawo przewozowe jest dla nich nadrzędne.
Na podstawie artykułu 65 ust. 1 Prawa Przewozowego to przewoźnik ponosi odpowiedzialność za ubytki, utraty lub uszkodzenia przesyłki, ale z zastrzeżeniem, o czym mówi ust. 2, że sytuacja nie dotyczy opóźnień i uszkodzeń, które powstały nie zwinny nadawcy lub odbiorcy albo na skutek działania sił wyższych.